torsdag 20 mars 2008

Kajtar och träd

”Can you please help me land?” Frågar jag Kelby.
”No way bro!” Svarar han.
För ett ögonblick tappar jag koncentration. I samma ögonblick kommer ett litet hål vinden och när jag tittar upp har den satt sig i en tall och är på väg in i en kiteloop. Kiteloopen kommer av sig och jag börjar skratta. Tänker att det nog är bättre att göra ordentligt intryck än att inte synas alls. Projektet att få ner draken gick bra, men jag är glad att det inte fanns en kamera i närheten. Nu finns det i alla fall inga bevis. Och om någon kommer och frågar mig, kommer jag förstås att blåneka. ”Va! Jag? Nä, nä, jag är en rutinerad, ansvarsfull och säkerhetstänkande IKO level 2-instruktör. Jag skulle aldrig klanta till det på det viset.”

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: