fredag 21 mars 2008

The comeback

Två dagars mustigt kajtande känns i kroppen. Nu vet jag inte riktigt varför just mustigt kom upp som det rätta sättet att beskriva de två senaste dagarnas kajtande. Jag skulle kunna ha använt hardcore, men det känns ju onekligen lite fånigt att jämt och ständigt dra in engelska låneord. Jag skulle kunna ha använt stenhårt, men sten är ju oftast något man försöker undvika – förutom när Kelby försökte sig på Jesusstarten (spring ut i vattnet, loopa kajten, bli dragen med fötterna i vattnet ända tills den börjar gå uppåt igen, följ med upp, sätt på brädan i luften, dra ner draken och landa) och i bar överkropp blir släpad upp på stranden, men precis missar den fotbollsstora sten som mitt i vägen. Nä, mustigt känns rätt på något sätt. Det fångar den sprudlande, kraftfulla och färgstarka energiurladdningen. Hädanefter ska jag alltid kajta mustigt. Fast nu har jag tappat tråden helt och hållet, jag skulle ju skriva om min comeback. Vi sätter på en låt istället … här är The Comeback med Shout Out Louds …



Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: