fredag 7 mars 2008

En perfekt dag

Direkt efter frukosten plockade jag fram surfbrädan, monterade fenorna, tog brädan under armen och gick trappan ner till stranden. Vågorna kanske inte var idealiska, men jag paddlade ut och försökte. Några av vågorna var på min sida, men det var så korta intervaller så för det mesta fick jag bara stryk. Men jag höll på tills jag var helt slut. Då tog jag trappan upp till Island Vibe igen för att kolla mailen och uppdatera dagboken. Framåt eftermiddagen började det att blåsa så jag plockade fram min elvameters kite, tog trappan ner till stranden och riggade. Med samma surfbräda under fötterna kastade jag mig ut bland vågorna. Några av vågorna var åter på min sida och jag fick några riktigt sköna åk … ända tills vinden dog.

Nu väntar jag bara på middagen och allt känns sådär perfekt. Surfingen hade säkert kunnat gå bättre om vågorna hade varit bättre. Kajtingen hade säkert kunnat gå bättre om vinden varit bättre. Men ändå känns allt helt perfekt. Perfekt kanske inte behöver vara fullständig perfektion. Det kanske räcker med en grad av harmoni och att det finns möjligheter till utveckling inom räckhåll. För vad ska man annars göra när man uppnått fullständig perfektion?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: