måndag 24 mars 2008

Drick mycket vatten!

Att dricka mycket vatten är nog generellt ett av de råd jag avskyr allra mest. Jag tror att min kropp är fullt kapabel att säga till när den behöver vätska. Jag ser inget hälsosamt i att ständigt ha en vattenflaska till hands och lika ständigt springa på toaletten. I Sydafrikas kalla vatten och tjocka våtdräkter gjorde jag till och med så att jag aldrig drack under dagen, endast lite på morgonen och ganska mycket på kvällen. På så sätt kunde jag också undvika att kissa i våtdräkten, något som tydligen alla gör men både förstör våtdräkten och kan locka till sig haj. Här på Mauritius är det dock annorlunda. Ett tropiskt klimat gör att man ständigt och jämt är lite småkladdig av svett. Det finns bara ett sätt att rädda sig från uttorkning och huvudvärk – drick mycket vatten!

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: