torsdag 6 mars 2008

Riktig utekväll på Long Street

Helt av en slump träffar jag på en kompis till Viktor på Blue Mountain. Laura är ute och reser med sin syster Linda, så vi ringer in Viktor för en riktig utekväll. Fram på småtimmarna börjar Linda bli trött och jag bestämmer mig för att försöka pigga upp henne med lite utmaningar. ”Du får 20 Rand om du går fram till han där borta och rycker honom i skägget.”
Av någon anledning lyckas Linda finta mig och plötsligt är det jag som ska gå fram och rycka honom i skägget för 20 rand. ”Hey, nice beard! Is it real?” Säger jag och rycker honom i skägget.
Nu vill jag ju låta Linda vinna tillbaka sin tjuga och hittar på en ny utmaning. ”Du vinner tillbaka dina tjugo Rand om du nyper en valfri kille i häcken.”
Av en helt outgrundlig anledning lyckas Linda finta mig igen. Nu är det jag som kan vinna en till tjuga om jag kysser en tjej på låret. Någon sekund senare går det förbi en tjej i hot pants. Jag rycker tag i henne och frågar: ”Can I kiss your thigh?”
”What?”
”Can I kiss your thigh, please?”
Yeah sure, for 20 Rand.”
Jag har ju fortfarande min tjuga handen så jag ger henne den, förvissad av att jag snart kommer att få en ny. Under tiden har Linda modifierat reglerna till att jag inte kan betala för att vinna mina utmaningar, så jag vinner ingen ny tjuga. Lätt fånget, lätt förgånget brukar man väl säga.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: