onsdag 25 juli 2007

The American Bad Ass gråter

Det har varit en obehaglig undergångsstämning under de två veckor vi varit här på Fuerteventura. Sen i mars-april har John Grimm lovat att Evelin skulle köra racet på hans speedgrejor. Han lovade att Evelin skulle kunna både träna på och använda en av hans speedbrädor. Han lovade att han skulle se till att Evelin var redo att köra en speedtävling. Han skulle ordna det bästa och billigaste boendet där Evelin kunde fokusera och ladda inför tävlingarna. Inget blev som han sagt. Utrustningen fick vi ordna själva och boendet blev ett obehagligt undvikande av Johns ständiga raseriutbrott. Varje dag har någon varit dum mot honom, ena dagen har det varit vi, nästa dag hans bussiness partner och tredje dagen någon medtävlande. När jag senast hörde av John var han inne på sitt rum och grät.

I morse kom han hem från skippers meeting och gav nya direktiv om vårt boende, vi skulle sova pa soffan. Jag sa ifrån och berättade att det inte alls var vad han sålt till oss. Då började han med sitt vanliga förolämpande. Jag tröttnade på den svenska diplomatin och sa att den största wankern är ju han. Han påstår sig vara proåkare, att detta skulle vara hans yrke, men han var bara ute och fjantade utan att prestera något alls. Något i den stilen sa jag. En betydligt snällare kommentar än åttondelen av allt han sagt till Evelin, utan den minsta anledning att förolämpa henne. Plötsligt börjar han skrika åt mig:

- Did you just call me a wanker? I'll smack you in the face for that.
- Come on hit me then, sa jag.

Då rusar han fram emot mig, stannar tio cm framför mitt ansikte och börjar vifta med knytnäven. Ur hans dåliga andedräkt och salivregn hör jag:

- I'll fuckin hit you, I'll fuckin break your face. I'm gonna kill you.

Jag står kvar och väntar på att något ska hända. Efter ett tag rusar han in på sitt rum och börjar gorma om att alla svenskar är dumma. Sen börjar han gråta. För några dagar sedan när jag pratade med honom om hans attacker på oss och att det inte gick att vara lika frank tillbaka, sa han:

- Well, that's beacuse I'm thougher than you. I'm an american bad ass.

Sist jag hörde The American Bad Ass låg han och grät. Han är just nu den löjligaste person jag kan tänka mig.

2 kommentarer:

Emma sa...

Men va fan...! Det säger ju ännu mer om hur bäst ni är som fixat detta ändå. Gooo Evelin!

Anonym sa...

Det är bara för att ni är så jävla coola och står på er för att inte ta något skit från någon. Som jag tidigare sagt till John så är han en mother fucker...på riktigt...
Behöver ni någon som piskar upp honom duktigt så fråga mig och/eller Juan:)
Hälsningar från en stenhård Lidde