måndag 16 juli 2007

A-ha!

Eftersom att Sjoukje håller speedrekordet for tjejer har jag frågat henne hur hon gör och vad som krävs för att bli en riktigt bra speedkajtare. Svaret var enkelt och satt inte långt inne. Först måste man inse att speedare är inte som freestyleåkare, det underlättar att vara sjuk i huvudet. ”Chek” tänkte jag. Nästa tips är att köra Dunkerbeckmetoden; att festa hårt dagen innan. Gärna med massa såkallade Jägerbombs som består av Red Bull och Jägermaester. Det ska tydligen vara sa nära kokain man kan komma och gör att man tror mer om sig själv än man borde och således också kör fortare. Jag var givetvis villig att prova och vi hade en hård sinnesjuk partykväll. Dagen därpå provade jag en ny bräda och min baksmälla på speedstrippen. Och damn it! Visst gick det bra. Jag hade liksom ingen livslust, således inget konsekvenstänkande sa det var ju bara att köra. Men det var fan ingen lek att festa med speedkajtarna.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller tummarna för stor framgång! /Lidde