onsdag 4 juli 2007

Världens bästa jobb

Jag har nog världens bästa jobb! Jag tror att jag sagt det förut, men känner att jag måste ta upp det igen. I mitt förra jobb var jag byråkrat. En gång varje år fick jag höra att jag gjorde ett hejdundrande bra jobb. Det var under det årliga utvecklingsamtalet. Idag är jag kajtsurfare och kajtsurfinginstruktör och jag jobbar med att ta fram glada kajtsurfare. Idag får jag höra att jag gör ett hejdundrande bra jobb var och varannan dag. Ibland får jag t.o.m dikter tillägnade mig. Gulligt va? Det känns bra mycket roligare. Men om nu Lennart (min förra chef), så här i efterhand skulle skriva en hyllningsdikt till mig, så lovar jag att ändra mig och tycka att mitt förra jobb var lika bra.

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Solen tycks ha gett dig färg,
Oh, i tunga pappersberg!
Du klättrade, Dresscode-brytare,
Blåsta delen i kiten kallas "flytare".

Flipflops och T-tröja,
massiva mineralhater Du avslöja
I det mörka landets berg.
Vi avundas ditt val att lämna Sverg(e).

Johan Ekroth sa...

Tackar för den Lennart. Jag har numer officiellt ändrat mig och tycker mitt förra jobb var lika bra. Nu hoppas jag bara på att några av Evelins tidigare chefer också återkommer med hyllningsdikter till henne.