söndag 15 juli 2007

Lägesrapport från Fuerte

Jag provade speedstrippen för första gången idag. Tydligen blåser det mer offshore än det bör för tävlingen och strippen vilket gör att man åker i princip helt downwind och bromsar man eller tappar sin linje hamnar man på stranden. Läskigt som sjutton. Dessutom vill kajten gärna krypa ut ur powerzone och då gäller det att liksom lirka in den igen. John säger att om det blåser så här kommer man ställa in. Men tävlingen är ju ändå fem dagar så, det ska nog funka … Jag har fortfarande inte fått tag på någon speedbräda, men med tanke på hur choppigt det är så går det nog bra med en vanlig bräda. Jag fick däremot prova Johns speedkajt och den var riktigt bra. Hoppas hans andra grejer kommer så att jag kan låna den …

Vi har precis hämtat Sjoukje, som är som har tjejernas världsrekord i speed, hon ska stanna hos oss ett par dagar. John är eld och lågor. Jag och Johan sitter här och lurar på vad vi ska hitta på. Vi provade ju partyt här, och det var sånt otroligt drag, så det lockar ju – men orkar vi???

Inga kommentarer: