onsdag 11 juli 2007

Passa på att Vintagefynda

Daniel och Tina som var gäster hos oss i förra veckan lärde mig ett nytt ord: vintage. Ska enligt uppgift betyda gammalt på riktigt. De senaste veckorna har jag också sett detta ord översvämma tidningarnas hemsidor. Helt plötsligt inser jag att hel min garderob är ett enda stort vintagefynd. Där finns surfkläder från all världens hörn, med spår från alla världens hörn. Så för att skaffa mer kapital till vårt rekordförsök här på Fuerteventura lägger jag ut några av mina bästa vintagefynd till försäljning. De är:

- En stycken ursprungligen vit Billabong T-shirt. Numer är den snarare gul och bär spår av stränder i San Diego, Tarifa och Teneriffa. På bröstet är ett sprucket tryck av Billabong. Pris 1099 :-

- En stycken ursprungligen vit Quiksilver T-shirt. Numer är den gulvit med smutsiga spår av solkräm och stränderna i Tarifa och Teneriffa. På bröstet är ett sprucket tryck av Quiksilver som tidigare var i guld. Pris 899 :-

- Ett par ¾-shorts av märket Billabong. Ursprunglig kulör är blå. Numer har de de flesta nyanser från Gråblå till gråvit. Små dekorativa hål är också strategiskt placerade här och var. Pris 1399:-

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: