lördag 7 juli 2007

Lokala hjältar inspirerar

Inatt vaknade jag och kom på att jag var sugen på att klättra. I höstas efter att ha klättrat flera gånger i veckan under ett års tid, tappade jag helt motivationen och den kom inte tillbaka. Förrän inatt vill säga. Varför? Jag gjorde en snabb analys och kom fram till att det hänger på alla lokala hjältar:

  • Daniel som är här och lär sig kajta har berättat sköna klätterhistorier.

  • Jag var inne på klätterrankingsajten 8a och kunde helt väntat konstatera att jag tappat min uppåtgående kurva och en hedrande femtonde placering till tjugofjärde plats på 8a och att Cecilia som var här i våras och klättrade med oss snart klättrar förbi mig.

  • Läste en artikel av och om Erik Massish och Said Belhajs klättring i Marocco. Inspirerande.

Jag vet ju också att jag alltid har en skön replagspartner och det känns ju bra. Jag tror att det kan bli lite nytändningklätterfronten när jag kommer tillbaka från Fuerte...

På bilden klättrar jag "Gurito Santo" en lång skön 6c i Arico.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: