torsdag 26 juli 2007

En caddies betraktelser

Till att börja med måste jag berätta att jag är i god form, och att jag har bara varit caddie under veckan. Men bara det att vara caddie har slitit hårt. Jag har varit sjukt trött på kvällarna och morgonen därpå har jag haft träningsvärk av allt springande på stranden dagen före. Och jag har som sagt bara varit caddie. Skulle jag dessutom kajtat skulle jag fått lägga till mjölksyran som kommer ganska snabbt efter det att man accelererat. Sen skulle jag fått lägga till koncentrationsutmattningen av att hålla sig fokuserad under upp till tre 90-180 minuter långa heat, fem dagar i sträck. Sen skulle jag få lägga till det ständiga adrenalinflödet under motsvarande tid. Slutligen skulle jag få lägga till det slit på kroppen som ständiga krascher, i hastigheter över 50 km/h medför. Då skulle jag kanske ha en någorlunda verklig uppfattning om hur de tävlande känner sig när tävlingen nu är över. Igår räckte det i och för sig att titta på Evelin. Hon var helt slutkörd.

Efter min första speedtävling som caddie kan jag bara sammanfatta att speedkitesurfing är den absolut tuffaste kajtdisciplinen. Jag är grymt imponerad av Evelin och de andra atleterna.

Andra bloggar om: , , , , , ,

1 kommentar:

Eve sa...

Jag är imponerad av dig också Johan! Bra caddiejobb!