söndag 7 oktober 2007

Att resa är överreklamerat

Det började med att planet till Heathrow var sent. Jag som satt längst bak i boskapsvagnen hann förstås inte ut till British Airways specialtour till Johannesburgplanet. Jag började direkt att springa. Försökte sedan tränga mig igenom den fantastiskt ineffektiva säkerhetskontrollen, men det gick ändå supertrögt. När jag äntligen kom igenom fortsatte jag i sprintertakt. Framme vi gaten slänger jag upp biljetterna och är på väg att fortsätta när jag plötsligt hör:

- Sorry, sir, you didn't make it, just missed the flight.
- What the f-k! It's not me that didn't make it, it's you guys that f-d up!

Jag tror hon såg hur min hud började färgas ljusgrön och min plaskvåta och superelastisk t-shirt började spricka i sömmarna, för plötsligt började de att ringa och 25 sekunder senare var det inga problem längre. När jag efter en mer eller mindre sömnlös natt senare ska hämta mitt bagage i Johannesburg går jag direkt fram till BA-disken, väcker biträdet som ligger och sover över disken, och frågar om mitt bagage hann med. Självklart inte. Med lätt bagage plockar jag ut en högerstyrd Golf och fortsätter. Vänstertrafik är ingen lek, men nu är jag åtminstone på plats i Langebaan. Lagom illaluktande, utan rena kläder, utan öppna affärer, men jag är framme.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: