måndag 15 oktober 2007

Tröst till Ebba

Som kitesurfare är det inte lätt att hänga med vad som händer i den riktiga världen. Men när jag då och då kollar senaste nytt, brukar jag oftast kunna konstatera att jag inte har missat något väsentligt. Men de allra viktigaste nyheterna, som att Ebba von Sydow blivit portad från krogen, lyckas jag inte undkomma. Så Ebba, om det känns bättre kan jag bara säga att jag har också blivit portad från krogen. För några år sedan var jag full som ett ägg på Gutekällaren på Gotland. När jag gick ut för att hämta luft lyckades jag kräkas på mig själv, och i någon form av tillstånd helt utan självinsikt tänkte jag förstås gå in och fortsätta festen. Dörrvakten var inte lika imponerad av min uppenbarelse och sa bara:

- Naei, deu kuommer inte ien igen, deu ha'ju mat på hele ärmerna.

Men nästa dag var jag välkommen igen, kanske något mer skamsen. Så Ebba, jag kan bara trösta dig med att inget varar för evigt.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: