söndag 21 oktober 2007

Go Springboks!

Att jag är i rugbyland märktes under fredagskvällen när två killar med rugbytröjor och bredare nacke än huvud, hade en stillsam diskussion mitt framför mig. Plötsligt såg jag något vina genom luften, hörde jag ett dämpat smack och mitt framför mig föll en 100 kilos bjässe raklång ner på golvet. Eftersom det är World Cup har det också märkts på varenda bar runt stan. Omkring 23.00 igår kväll kulminerade rugbyyran. Efter att ha besegrat England kunde Sydafrikas landslag, Springboks, deklarera sig som världsmästare.

För min egen del var jag mest glad att matchen var över. Jag förstår mig inte på spelet, det kändes ungefär lika spännande som att titta på fredagens slagsmål. Därför blev jag riktigt uttråkad, men det var i och för sig kul att de vann. Då kunde vi lämna kvällens braai för att segerfesta på nattklubben Flamingo.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: