måndag 15 oktober 2007

Langebaan safari

Efter att ha fått min tjänstecykel, begav jag mig ut på upptäcktsfärd runt Langebaan. Cyklade uppför kullen för att leta stigar, frågade om vägen och fick en ny kompis. Alla är så öppna och tillmötesgående så att så fort man börjar prata med någon, om något, blir man kvar för ett tag, tills konversationen är slut. Ingen är stressad, alla har tid och tycker dessutom att det är kul att träffa nya människor. Det passar mig perfekt. Jag fick tips om att cykla till nationalparken där det fanns gott om schyssta cykelstigar, men på vägen dit hittade jag en liten stig. Jag tycker om att vara vilse så jag svängde in på den för att se vart den tog vägen. Så småningom hamnade jag precis ovanför Shark’s Bay. På vägen hann jag se tre antiloper, två sköldpaddor och massor av konstiga fåglar. Räknar man med de två valar som var inne i Langebaan Lagoon häromdagen, har jag fått en ganska okej safari. Det kanske inte går upp mot ”Big Five”, men jag är ganska tacksam över att det inte smyger runt lejon och noshörning utanför byn.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: