tisdag 30 oktober 2007

I brist på karaktär ...

Igår kväll efter jobbet, surfet, kajtet e.t.c var det uppsamling på Cattle Baron. Sjoukje har precis börjat servera där så stället har blivit lite av en samlingsplats. Allt känns som en stor fritidsgård där alla busar och leker hela tiden. Precis när vi skulle beställa kom restaurangchefen Jason ut med en lista på allt som är slut, och tyckte att vi skulle beställa från hans lista. När jag skulle gå stod han i baren och försökte få alla att testa det nya fatet han monterat. Jag försökte gå, men lyckades rätt dåligt, blev ihälld ett par ölshots och kände att detta inte var rätta sättet att fira att jag mådde lite bättre. Självklart började jag må illa och kände mig riktigt motiverad att gå hem ...

... i morse kom Sjoukje ner och tyckte vi skulle äta frukost på Black Velvet. Hon visade mig en massa sår i sin panna. Jag blev en aning förvånad och undrade vad som hänt. Hon berättade att de kört ett dryckesspel som på Stockholms Universitet hette Caps, här heter det något annat. I vart fall skulle de tömma en guldfiskskål med grogg. När den sedan var tom skulle den slås i bitar. Sjoukje skallade sönder skålen och jag kände att det var tur att jag hade karaktär ... eller förmodligen snarare att jag kände mig dålig ...

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: