onsdag 10 oktober 2007

Nu känns det ännu bättre

Vi sitter och äter på Pearlys. Plötsligt känner jag hur energinivån i den annars så stillsamma restaurangen ökar med ungefär 400 %. Jag vänder mig om och ser en strålande, sprittande och sprudlande Sjoukje. Hon har precis seglat 42,35 knop och därmed tagit det kvinnliga världsrekordet i speedkiting under tävlingarna i Luderitz. Det är bl.a. hon som lockat mig till Langebaan och hon fortsätter berätta att vi ska åka på sightseeing, att jag har en lägenhet de närmsta veckorna och att vi ska gå på husjakt tillsammans. Tillsammans går vi och hälsar på hennes sällskap som består av bl.a. Alex Caizergues, som precis har tagit det nya världsrekordet på 47,92 knop, samt Manu Taub som hade ett tidigare världsrekord. Jag smiter iväg för att kolla min mail och blogga lite grand, men alldeles strax ska jag bara flyta med i deras härliga feststämning ... trots att vi har examen imorgon.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: