måndag 8 oktober 2007

I Langebaan

Det är vackert här. Det finns en karg charm i landskapet och det är grönt. Toppat med vita sandstränder och att alla säger "This is the best place in the world." känns det helt rätt. Just nu är det vår och ganska svalt, men om en månad har jag blivit lovad att kunna köra i shorts och rashguard. Så den för att klara den närmsta månaden måste jag skaffa en ny våtdräkt. Byn känns liten och sömnig. Den är ganska utspridd, bestående av låga, vackra semestervillor som ska vakna till liv ordentligt under sommaren mellan december-februari. Vilken dag som helst ska jag ta ett snack med Esti och Anthony som driver Cape Sports Centre, för att se hur vi kan jobba ihop. Men de närmaste dagarna verkar bli smått fulltecknade med min IKO-kurs. Idag körde vi några rescue-moment med båt. Det var svinkallt, men nu när jag blivit lovad värme om en månad så känns det bra ändå.


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: