lördag 13 oktober 2007

Min tuffa äldre kompis

Efter kursen gick jag, kurskompis Travis och examinator Steve ut för att äta. Initialt upplevde jag examinator Steve som aningen reserverad och stiff. Men efter att ha skjutit på med 1000 frågor, började han slappna av och berätta att han lämnade sin fru för 15 år sedan. Sedan dess har han försökt leva surfliv, mer och mer på heltid. Trots att han knappt alls fått träffa sin numer 17-årige son under hans uppväxt (någon form av engelsk lagstiftning), ångrar han ändå ingenting. Det kändes kul att snacka med någon som valt samma livstil som jag själv och dessutom är 10 år äldre. När jag var yngre var det oerhört tufft med äldre kompisar. Nuförtiden tenderar mina kompisar att alltid vara omkring 25 till 30 – det är bara jag som blir äldre.

Andra bloggar om:
,
,

Inga kommentarer: