måndag 15 oktober 2007

Test av Gaastra Spyder

Cape Sports är helt sålda på Gaastra. Ett kitemärke som knappt väcker en enda känsla hos mig. Så när vinden började dra igång under eftermiddagen plockade jag ut en Gaastra Spyder. De hade bara en tolva, så jag tog vad som fanns, men blev lite orolig när jag kände den vinande sanden på stranden. Oavsett riggade jag den med minimal power och begav mig ut. Även om jag var grymt överpowrad kändes det ändå som att allt gick bra att kontrollera och vi blev snabbt kompisar, jag och Spyder. Enda nackdelen var att det är jobbigt att pumpa sju strutar.

Det är kul att kajta på nya ställen och eftersom jag var helt ensam på vattnet, tog jag en tur för att testa de närmsta spottarna. Hittade flera kalasfina plattvattenspottar och försökte också testa på vågorna. Dessvärre bröt de som bäst precis inne vid piren, dit jag inte kunde ta mig på något bra sätt. Anthony gav mig tips om att ta en downwinder ner till Mykonos, lite längre ner i lagunen, och köra vågorna där, men det får bli nästa gång. Sammanfattningsvis får dagen full pott, både med avseende på Langebaan och Gaastra Spyder. Imorgon ska jag testa den nya Jekyll.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: