tisdag 16 oktober 2007

Jag är tillbaka

Framåt eftermiddagen var det dags att bryta mig ur adminträsket. Jag hojjade in till centrum och beställde någon slags Holländsk postkolonial specialitet: pannkakor med jordgubbar, glass och sju sorters sirap. Sen plockade jag ut en tolv m2 Gaastra Jekyll och hade en kalassession. Sista tiden på Teneriffa jobbade jag ju nästan bara med att utveckla andras kajtande och hade väldigt lite tid för min egen utveckling. Jag glömde nästan bort hur kul det är. Nu känns det som jag har hittat tillbaka. Det är läckert att köra i plattvatten och jämna vindar, så nu är det dags att ta steget vidare, från urkrokade raleys och surface handle pass till nästa nivå.

... och kajten då? Jo, den var grym - stabil men ändå snabb. Aldrig några tendenser att invertera eller annat irriterande. En ganska enkel men ändå robust konstruktion och inget konstigt lull lull som kan gå söder när man minst anar det.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: