måndag 28 april 2008

Godtycklig rättvisa

Resan hem blev ganska lång, men 35 timmar senare är jag nu hemma i Sverige. Allt gick löjligt smidigt. Det var superenkelt att fa tillbaka taxfreepengarna på Mauritius. Inte ens British Airways vill krångla något om att jag hade en surfbräda med mig hem. När jag skulle hämta ut bagaget kom det fram en kille och frågade: "Hur tusan fick du med dig en surfbräda på British Airways?"
"Jag bara tog med den. " Sa jag. "Och så checkade jag in i automatincheckningen."
"Det gjorde jag också." Berättade han. "Men vid bagageinlämningen vägrade de att ta emot brädan. Jag fick ställa den på busshållplatsen och be syrran hämta den."
Själv har jag fortfarande aldrig ens betalat övervikt. Det kanske inte är så dumt ändå att vara världens gulligaste kitesurfare.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: