torsdag 24 april 2008

Sårvård med Compeed

När man kajtar får man ofta små sår. Oftast brukar jag inte bry mig. Men ibland är de små såren lite större, typ skrubbsår eller skärsår från korall eller en fena. Men skitsamma var de kommer ifrån, när man är i vatten hela tiden är det förbaskat knepiga att läka. Vatten löser ju varenda försök till bildning av sårskorpa. Det finns någon slags myt om att man ska ha sår luftigt, men det tycker jag bara är skitsnack. Jag har haft sår som inte läkt på en hel sommar för att jag varit i vatten hela tiden. Nu struntar jag i den luftiga myten och slänger på en compeed på alla sår. Det blir som en artificiell blåsa eller sårskorpa där mina småsår kan läka fort som tusan. Bra va? Hurra för Compeed. Den enda nackdelen är att Elin tycker att mina små compeedblåsor ser äckliga ut. Då skulle hon se hur det ser ut utan …

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: