torsdag 17 april 2008

Svensk flicka räddad från jättesjögurka


Vi anländer Le Morne vid lunch. Kajtarna pumpas och vi köper en panini av Cyril (som har träffat Kungen och säger att han är en trevlig prick) och hans rullande deli. Precis när det är dags att launcha, dör vinden. Vi tittar på alla drakar som faller ner i vattnet och kajtare som börjar simma in eller blir hämtade av båten. Efter lite diskussion kommer vi på att vi borde testa La Prairie. Kajtarna packas ihop, bilen packas och förflyttar oss till nästa spot, där de pumpas upp igen. Precis när det är dags att launcha, dör vinden. Kajtarna packas ihop, bilen packas och förflyttar oss till nästa spot, en bit nedanför Baie du Cap, där de pumpas upp igen. Vinden håller i sig. Kelby kommer ut. Elin får upp sin drake. Men så hör jag ett gallskrik. ”Det är ett djur på mig.” ropar Elin, samtidigt som hon skriker till igen och tappar kajten.
Jag kastar mig i vattnet och börjar en rafflande brottningsmatch med den jättesjögurka som slingrat sig runt Elins fot. När jag tillsist lyckats oskadligöra sjögurkan, så … just det … dör vinden. Nu tror ni förstås att jag är missnöjd med dagen? Men icke! Det var länge sedan jag hade en så bra pumpsession. Jag fick pumpa min drake på två helt nya spots. Episkt!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: