torsdag 3 april 2008

Turist på riktigt


Jag hävdar bestämt att det har med research att göra. Man kan ju inte åka till en turistort utan att testa de klassiska turistfällorna. Så när Blue Baygänget skulle åka båtturen till Ile aux Cerfs, Mauritius mesta turistattraktion, var jag självklart med. Som en riktig turist tog jag glatt på mig en skojig halmhatt. Som en riktig turist tog jag tacksamt emot den punsch (rom, apelsinjuice och sprite) som serverades direkt på morgonen. Som en riktig turist gjorde jag vattenfallshoppen. Som en riktig turist satt jag med alla andra och sippade mer punsch i strandkanten. Som en riktig turist och fortfarande iklädd samma skojiga halmhatt intog jag den grillade fisk och hummer som serverades. Och för att inte göra någon besviken på mina turistambitioner avslutade jag dagen aningen överförfriskad och sjungades på Bob Sinclairlåtar. Japp, jag somnade redan klockan åtta på kvällen. Fast nu räcker det med research, nu kan vinden komma tillbaka.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: