lördag 19 april 2008

Stackars stackars Johan!!!!

Att killar har en alldeles speciell förmåga att tycka synd om sig själva, tror jag att det flesta vet om. Det som är lite jobbigt blir helt plötsligt obegripligt jätte jobbigt!
Johan har haft det tungt i några dagar nu.

Torsdag: efter onsdagens lilla partaj, är Johan bakfull. Lite trött, like kinkig, lite ont i huvudet. Mycket suck och pust. Jag får order att handla cola och choklad för att göra livet lite lättare!
På kvällen försöker Johan ändå att spela squash, och sträcker vadmuskeln … så …

Fredag: bakfylla byts ut mot ont i benet. Johan kan knappt stå och de tre meterna mellan köket och sängen blir väldigt långa meter. Choklad blir räddningen igen för att hålla tårarna borta.

Idag: Benet är mycket bättre! Men istället har någon lustig snuva dykt upp. Host, host och det rinner i näsan. Det köps näsdukar, apelsiner, öl och choklad för att Johan ska klara dagen utan att bryta ihop ;)

Stackars, stackars Johan, jag hoppas verkligen att allt blir bra snart igen! Samtidigt funderar jag lite … imorgon åker vi till Rodrigues och jag undrar vilken anledning han kommer att ha för att jag ska behöva bära hans väskor ;)

Inga kommentarer: