måndag 21 maj 2007

Allt blir bra med Choklad

Nu har Evelin fått choklad och allt är bra igen. För egen del känns det också helt rätt att fira mitt första tandläkarbesök på tre år - utan vare sig karies eller tandsen - med en chokladkaka.

Dagens kajtande var måttligt imponerande. Vi var nästan först ut på vattnet vid tolvsnåret, efter ett tag kom några till, men ganska omgående gick de flesta in. Vinden var lite för knasig för att det skulle vara riktigt kul. Betydligt roligare då att undervisa indiepopkörstjärnan Frida och se hennes framsteg.

Fast kanske ännu roligare ändå var att se vår lokala tävlingsarrangör och provindsurfare Luca, göra sin entré på kitesurfing scenen. Inte för att han gjorde ett så fantastiskt intryck med draken, utan snarare för att jag inte kan låta bli att tänka på hans nystartade alternativa karriär ... eller vad det nu är. Men Evelin, Detta är din historia!

3 kommentarer:

Eve sa...

Ja, vad var det med vinden idag? Och vart var solen? Jag tycker det känns så trist när någon kommer ner hit för att kajta och vinden är som sämst.
Johan, vad tror du. Börjar det bli dags att outa vår blogg mot andra? Det är iofs mysigt när vi håller på att skicka små meddelande så här, men det kanske är dags att släppa in andra snart? dags att sova också, och Lucas eventuella sidekick tar vi en annan gång.

Johan Ekroth sa...

Ja det är lite decemberkänsla just nu ... fast Teneriffadecember då förstås.

Jag tror att jag har öppnat så att vem som helst kan kommentera, men det är ju ett helt nytt verktyg så jag vet inte om jag lyckades.

Jo, klart läggdags. Måste bara duscha och skölja av din våtdräkt först. Du vet att den inte hinner torka till imorgon?

Eve sa...

Då blir det neoprenbikini! Hepp!