fredag 25 maj 2007

Heja skådisarna!

Läste just på Afonbladet om att Örjan Ramberg lackade ur på någon i publiken som satt och tokhostade och skrek lite och lämnade scenen. Jag var med om lite "same same but diffrent" några år sedan på Flincks föreställning "Flinck goes Wild" (passande namn btw). Den gången var det några vinfnissiga damer längst bak som fick stå till svars för sitt fniss. Frågan var väl något i stil med "Vad är det som är så roligt? Va? Va? " jag hade fan aldrig vågat garva när Torsten håller en monolog med en yxa som rekvisita. Tanterna såg lite kissignödiga ut sen också. Förövrigt måste jag säga att jag också tycker att det är sjukt irriterande med folk på teater som: tokhostar, snorar, viskar, fnissar hämningslöst, prasslar med godispåsar, har för mycket chanel no 5 eller har för höga friyrer (fast det händer bara på Dramaten och operan). Helst skulle jag nog inte vilja att någon som satt framför mig var över 1.50 heller, fast det kanske är lite mycket att begära. Inte för att det här är stort problem för mig just nu, men nu har jag sagt det ändå...

Inga kommentarer: