onsdag 23 maj 2007

Dagens krash

Även om det blåste lite mindre idag, blev dagens downwind bättre. Det var bättre vågor i LA helt enkelt. På vägen ner krashade jag kajten så vände sig ut och in och låg kvar på vattnet som en blöt trasa. John kom för att hjälpa till och då plötsligt reste sig kajten och drog helt okontrollerat in i honom. Han lyckades trassla ut sig men brädan hade fastnat i draken och samtidigt dragit upp en reva i tyget. Efter ett tag fick jag upp en trasig drake, med ett hejdlöst lintrassel. För att reda ut linorna gick jag iland på en liten strand precis ovanför Spanish left. Direkt kom Martin och sa att han inte hade tillräckligt med kräm och undrade om jag ville ta hans drake istället. Perfekt! Det blev några riktigt sköna vågåk tillsist.

Dagen avslutades med ett besök hos vår segelreparatör Mike. Jag är inte alltför nöjd med min Northkite, både för den femte linan som blir ett jäkla problem när draken inverterar, men också för deras svar till Mike när han kom med förstärkningsförslag. North svarade: If they don't break, we don't sell.

4 kommentarer:

Eve sa...

Men det verkar som att du tycker att det är jobbigt att kajta. Som du sitter här och drar gubbsuckar;-)
Jag tycker också att femte linar är trälig, man är så rökt om den inverterar. Jag vet inte om du tänkte på det men vi var två Beståkare med leende och två mindre nöjda Northåkare. Vad säger du? Dags att byta till något billigar och bättre?

Johan Ekroth sa...

Det är inte att kajta som är jobbigt, det är att simma bakom draken som man blir trött av. Appropå den femte linan har jag bara provat en kite med bra hantering av den (Ozone). Men du har rätt, jag byter också till Best. Nästa gång tar jag din kajt.

Eve sa...

In your dreams babe!
Nä, allvarligt- klart du ska köra Best.Fixar vi strouten på min 7a från förra året kan du få den i morgon. Jag vet inte vilken bom vi ska ta bara... Vi kollar det imorgon. Åh! Nu börjar six feet under. Dubbat, men ändå.

Johan Ekroth sa...

Den spanska dubbningen ja, den måste jag skriva ett blogginlägg om.