söndag 20 maj 2007

Film och snurrande vindar

Det har börjat fläkta lite. Trots usla prognoser kanske det kan bli lite kajtande framåt eftermiddagen. För våra gäster Frida och Jocke blir det vågsurfing i Las Americas. Jag får skicka ett sms om vinden drar igång på allvar.

Igår blev det mycket dvd. En riktig usel film, Diary of a Mad Black Woman, och en bättre, en amerikansk nyproduktion av Hong Kongrullen Infernal Affairs. Jack Nicholssons gangster och hans filosofi fick mig att tänka på Vargen i Bamse. Det enda jag egentligen kommer ihåg av Vargen var hans: det man inte har, och det man inte kan få - det tar man. Som liten fick man ju klart för sig att det var fel. Och det är klart, pratar man om att stjäla så, men det är en ganska viktig attityd för entreprenörskap. Oavsett om man är Richard Branson, en gangster spelad av Jack Nicholsson, eller om man utvecklar ett surfingföretag på Teneriffa.

4 kommentarer:

Eve sa...

Hej Snygging!
Det som vi snackade om i morse om vargen och så, då sa ju jag att jag kände att jag är nog lite präktig. Men glöm det. Jag tar tillbaka. Jag hittade ett program med Anita & Televinken på svts öppna arkiv: http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=42577&a=462158&lid=puff_744339&lpos=extra_0
Jag gillar framförallt Anitas slutkläm "Och gå försiktigt!".Det är väl helt enkelt bara så att referensramarna har blivit lite tilltygade av flytten från STHLM till surfbyn...Eller vad tror du?
Kan inte du lägga upp den där sjuka bilden på mig och John när det var vågor sist?
Hepp & Puss!/Evelin

Eve sa...

BTW, kan du hänga upp tvätten?

Johan Ekroth sa...

Såklart prinsessn! (både bilden och tvätten)

Eve sa...

Tack! Helt onödigt att prata nu när vi har bloggen. Lite som att vara tillbaka i skolan och skicka lappar.