onsdag 23 maj 2007

idag är imorgon

När vi kom hem igår efter vår fantastiska downwinder var jag så där skönt avslappnad och slö. Du vet, sådär när man är nöjd och inte orkar mer. Jag la mig på soffan, dikterade något mejl för Johan och lyckades förhandla mig till en halv chipspåse med soffleverans. Sen slökollade jag på Terminator på spansk TV - dubbad givetvis - tills jag kände att det var dags att sova. Hela tiden fanns det dock ett litet uns av misstänksamhet mot mig själv. Jag hade ju en del tråkigt småfix att ta tag i, som jag alltså valde att unna mig att inte göra igår, utan spara till idag. Och mycket riktigt. De trista småfixprylarna finns kvar idag. Det som förvånar mig är mitt resonemang. Jag tror att det låter typ så här: När man har haft en så sjukt skön dag på vattnet så förtjänar man lite ledigt. Hmmm. Mystiskt.

2 kommentarer:

Johan Ekroth sa...

Jag trodde ett tag att du helt hade förträngt ditt lutherska kulturarv, men blev lättad när jag märker att åtminstone lättjans ångest finns kvar.

Eve sa...

Haha! Ora et labora!