torsdag 24 maj 2007

En kitereparation och en rövarhistoria tack!

Mike är vår segelreparatör. Honom var vi och hälsade på i morse igen. Han är lynnig, men snäll när man lärt känna honom. Nu tar det alltid minst en timme att hämta eller lämna något hos honom. Hans affärsidé är ett paketpris på kitereparation och några rövarhistorier. Men när vi träffade honom första gången var det en skrämmande upplevelse. Vi klev ner i Mikes källare ackompanjerade av tysk death metal (jäpp, Mike är tysk vindsurfare), en karaktär som såg ut som någon av de elaka surfarna i Point Break tittade upp, vi började förklara och frågade om han kunde laga vår. Som svar röt han:
- Outside! Clean it!
Jag har nog aldrig borstat en drake så noggrant tidigare (inte senare heller för den delen), och gick ner igen. Mike spände ögonen i mig och mullrade:
- Who killed this kite?
Jag stod närmst, så av blotta förskräckelsen och ren överlevnadsinstinkt, pekade jag på Evelin och sa:
- She did!
Även om det förmodligen var mest mitt fel som lyssnat på El Locos råd om att "pump it extremely hard" (med fransk accent). Idag handlade rövarhistorierna om att ingen köper North i Sydafrika för att om man inte får upp kajten när den landat i vattnet, blir man hajmat.

Inga kommentarer: