torsdag 31 maj 2007

Jag somnar inte längre på mitt jobb

Jag somnar aldrig på mitt jobb. Inte nu längre. Det går liksom inte. Jag måste ha full uppmärksamhet hela tiden, annars kan det gå illa för mina elever. Annat var det på min förra arbetsplats då jag var byråkrat. Jag kunde själv nicka till då och då i kontorsledan, och jag hade kollegor som somnade lite titt som tätt och lite varstans. Så när jag läser på svd.se att det enligt ett domslut var OK för en av nämdeledamöterna i skattenämden att somna på sin post, men att det var "anmärkningsvärt och klart otillfredsställande", så kan jag väl hålla med om att det var otillfredställande, men knappast anmärkningsvärt. I den situationen är det snarare förståeligt.

Andra bloggar om:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå problem? Hans lön kommer ju från staten, så det drabbar ju ingen individ. Sen så stannar ju pengarna inom landet i alla fall.

Hehe, får jag på nöten nu? :)

Johan Ekroth sa...

Precis! Och statens uppgift är ju att invånarna ska kunna sova lugnt och tryggt ;-)