tisdag 29 maj 2007

Världens tuffaste tjej

Idag vaknade jag upp lite stelare och lite ömmare än vanligt. Direkt började jag försöka gå igenom vad som egentligen hände igår. Just det ja, på vägen ner från piren började Evelin hetsa på att köra fort. Evelin har ju tränat speedkite med John, så hon brände på utan problem. Jag tänkte på vad hon berättat om hur man gör, föll av nedvind, och började jobba med draken tills jag bara kunde låta den dra. Det gick fort, ordentligt fort, och plötsligt får jag insikt att det här ska man ju göra på plattvatten. I samma ögonblick lättar jag på en våg och fladdrar okontrollerat iväg. Med vänsteraxel före, studsar jag någon gång på vattnet för att så småningom stanna upp och börja fundera om jag fortfarande var hel. Medan jag ligger och känner efter om axeln gått ur led, susar Evelin obehindrat förbi, betydligt snabbare än jag, och dessutom lipar hon åt mig. Jag är helt övertygad om att hon är världens tuffaste tjej.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: