måndag 21 maj 2007

Kunglig miss

Vad kan vara mer ”för Sverige i tiden” än att sponsra svenskt deltagande i speedkiting?

Fick just ett stort NICHT-NICHT från kungliga slottet på min ansökan av finansieringsbidrag till mitt deltagande på Fuerte. Jag undrar vad som kan vara viktigare att finansiera.

Dessutom fick jag en otäck déja vù från när jag var sex år och i god svensk medborgaranda skickade mina allra finaste bokmärken till kronprinsessan tillsammans med ett brev om något om att vi var lika gamla och kanske kunde vi vara kompisar? Jag fick raskt svar då också, även då från någon glamourtant som skickade hälsning från prinsessan och bilder på henne och hennes familj. Lite konstigt tyckte jag och undrade om jag skulle skicka något foto på min familj. Fast jag hade ju inget sådär fint…

Aja, jag åker till Fuerte ändå och betalar helt själv. Och är fortfarande bitter som fan över mina förlorade bästa bokmärken. Så lurad man är.

4 kommentarer:

Johan Ekroth sa...

Så det var därför du såg ut som ett åskmoln när jag kom hem? Fast ingen fara, släpp det och ryck upp dig. Du har ju redan en huvudsponsor. Chohoo går ju in och sponsrar ditt mästerskapsdeltagande - under villkoret att du produktplacerar med ett "tjohoo!" lite här och var.

Sen har jag en annan sak som kan få dig på bättre humör. Du vet att jag hade kitelektion med Indiepopkörstjärnan Frida idag (Hon var jättduktig förresten)? Gå in på www.sweptaways.blogspot.com - lyssna och bli glad.

Johan Ekroth sa...

... och funkar det inte med Sweptaways, får jag väl gå och köpa choklad. Jag ska bara duscha först. Puss!

Eve sa...

Du har rätt! Hurra för Chohoo och alla indiepopkörstjärnor. och choklad. har du förresten tänkt på att cho-hoo och cho-klad är samma prefix? Kan bara betyda tur. Eller nåt.

Johan Ekroth sa...

... eller att vår nästa produktutveckling inte alls kommer att handla om surfing ...