tisdag 22 maj 2007

Morgonrutiner

Vaknar någon gång mellan åtta och nio. Det går oftast i kedja. Först börjar en spansk pensionär att tjoa. Han har ett sound som påminner om en indianshaman. Ibland ackompanjeras han av lite falsettoner från en tantmaffia på konferens i trapphuset. När det här har pågått ett tag får Evelin nog, puttar lite på mig och säger att det är dags för kaffe. Jag hasar mig upp, går till datorn, kollar vinden och sätter på Norah Jones "Sunrise". Sen masar jag bort till kylen, plockar ut mjölk och kaffe och sätter igång caffe latteproduktionen. Medan jag väntar på att kaffet ska bli klart går jag tillbaka till datorn, kollar vinden lite nogrannare och börjar sedan titta över mailen.

När kaffet är klart går jag in till Evelin med hennes kopp. Vi sätter oss i soffan och dricker kaffe. Normalt har vi också någon intressant diskussion, må vara någon reflektion om Spanien eller Sverige, eller någon form av verksamhetsutveckling av Chohoo. Idag blev det ingen speciellt intressant diskussion, Evelin var fortfarande sur efter att ha blivit dissad av kungen. Snart är det dags att kolla om prognosen har ändrat sig, samt gå upp på taket för att se hur den ser ut på riktigt. Först nu bestäms planen för dagen. Kanske låter det en aning maniskt med det ständiga vindcheckarna - och det är det förmodligen.

Inga kommentarer: