lördag 17 november 2007

Historien bakom The full circle

En man satt och fiskade på stranden då en annan man kommer fram och frågar vad han gör. ”Jag fiskar min middag”, svarade mannen. ”Men om du istället använde nät, skulle du kunna dra upp en större fångst. Då skulle du kunna sälja av en del och köpa en båt. Med båten skulle du kunna dra upp en ännu större fångst och sälja ännu mer. För den förtjänsten skulle du kunna bygga en fiskfabrik och sälja din fisk till hel världen. Sen skulle du inte behöva jobba mer.”, berättade den andre. ”Men vad skulle jag då göra?”, undrade mannen. ”Då kan du sätta dig här och fiska igen.”

Detta är The full circle, historien bakom Sydafrikas bästa vin med samma namn som Nick berättade för mig. Jag vet inte riktigt hur detta passar ihop med livet som kitesurfare, men historien kändes rätt på något sätt.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: