tisdag 6 november 2007

Tiderna förändras, så står man plötsligt där ...

Shit, vad det här är tungt. För några månder sen började allt se ganska ljust ut. Men nu är jag tillbaka på någon slags ruta ett igen. Och så dök Patrik Isaksson upp på näthinnan ... som om det inte var nog med elände. Alltså, för att kunna vara kitesurfare behöver jag kajt och bräda, men mina kajtar håller på att ge upp. Så jag behöver nytt. Det är väl egentligen inte så mycket att tveka på, ny dator, ny kamera och annat som behöver uppgraderas får stå tillbaka. Det blir nudlar och vitaminpiller de närmsta månaderna. Slantar ska vändas på och här ska skaffas ny kajtutrustning. Jag lurar på att skaffa en tolva, Gaastras Jekyll, och en bräda, Gaastras Vision Pro. Brädan är det inte så mycket att orda om, men kajten ...

För:

En stabil, men ändå hyffsat snabb drake. Jag har testat den några gånger och den bara sitter där som en smäck. Aldrig några tendenser att invertera eller något annat irriterande. Känns slitstark och enkel i konstruktionen, utan en massa onödigt lulull, utan glasfiberlattor som bara går av, och med ett bekvämt one-pumpsystem. Passar bra i den freestyleriktning jag nu tränar som mest, och jag tror den även kommer att fungera bra i vågor.

Mot:

En ful design med någon slags Dr. Jekyllgubbe med hatt och käpp. Och det finns inga vassruggar där man rigga utrustningen i smyg.

Men vad katten, tiderna förändras, så står man plötsligt där, och letar efter någon, som man kan hålla kär. Det är väl ändå så att skönhet kommer inifrån. Kom hit Jekyllgubben, och ge mig en kram.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: