söndag 25 november 2007

Saker som inte skulle hända i Sverige

På Flamingos börjar jag prata med en av kajtarna från stranden. Stefan visade sig vara svensk och eftersom han hängt en hel del i Brasilien kände han dessutom Martin från El Médano. Kul. Vi pratar om att det händer så mycket underligt här nere, saker som man aldrig skulle acceptera i Sverige. Ett exempel är det ständiga fyllekörandet. Så jag reflekterar inte ens över det underliga i att jag hoppar in i Lightys bakkie med en pruttfull Lighty som chaufför. Jag hajar inte ens till när Lighy får för sig att testa sin bakkies terränggående förmåga. Däremot börjar jag asgarva när han kör fast. Han får lite småpanik, skrattar hysteriskt och börjar tjoa om sina sponsorklistermärken. Jag tror nästan att han är på väg att göra som flygbolagen och direkt måla över alla loggor, men han sansar sig och springer tillbaka för att hämta hjälp. Även om det redan ljusnat är Langebaans värsta partygäng självklart kvar på stället. De är förstås lika pruttfulla, men agerar snabbt och kvickt och bogserar upp bilen. Deras rutin och handlingsförmåga säger mig att de har gjort detta förut.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: