onsdag 28 november 2007

Så tränar du inte din hjärna

Jag var ute med en kollega från centrets uthyrningsdel. Han är 21 år gammal och påstår att han rökt gräs varje dag i nio år. Efter ett tag på Zizis går vi för att köpa mat. Han får syn på en chokladbar som heter Bar-One och blir helt till sig. ”Bar-One’s the future dude, you must try this shit.”
Han tar en stor och jag tar en liten. Vi går fram till kassan för att betala och när han åter ser att jag också tagit en Bar-One blir överväldigad. ”Yeah buddy, Bar-One’s the future.”
På vägen ut öppnar han sin chokladkaka. ”Do you wanna taste it?”
”Thank’s buddy, but I got one of my own.” Svarar jag.
”Yeah, right.” Säger min kollega och börjar gapflabba.
Bara några sekunder senare upprepar sig exakt samma procedur. Jag blir mer och mer övertygad om att han faktiskt talar sanning om att han rökt varje dag i nio år. Dessutom blir jag mer och mer övertygad om att marijuana inte stimulerar hjärnan till att uträtta storverk.

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror ju inte en sekund på att han har rökt varje dag i nio år. Låter mest som skryt.
Men undra hur det hade sett ut om han hade druckit sig full varje dag sen han va 12.
Berusningsmedel tycker jag inte skall användas innan 20.

Johan Ekroth sa...

Jag tror det också, men oavsett blir jag liksom inte så imponerad.