torsdag 29 november 2007

Strandens rockstjärna

Sen mina Quiksilverbrillor gick och försvann i samband med att jag förlorade min goda lycka, har jag känt mig naken. Stora frågor rörande min egen identitet har snurrat i mitt huvud: ”Kan man verkligen vara kajtare utan ett par riktigt läckra solglasögon?” Jag gör jämförelser i min omvärld: ”Skulle Magnus Uggla fortfarande vara Magnus Uggla utan sina solisar?” Med någon form av kanske inte helt glasklart eller ens logiskt resonemang, lyckades jag komma fram till att svaret på båda frågorna faktiskt är nej! Så jag tog hjälp av tjejerna i butiken att prova igenom det aktuella solglasögonutbudet. De börjar prata om ljusinsläpp och polariserade linser, men jag avfärdar deras snack och säger att det enda som verkligen är viktigt är de ser riktigt coola ut. De skrattar. Jag fortsätter att berätta att appearance is everything, en kitesurfare måste alltid tänka på sin image. De skrattar mer. Jag kommer att tänka på Magnus Uggla igen och säger att kitesurfaren är liksom strandens rockstjärna. Nu vet de inte om de ska skratta längre. De vet inte riktigt om jag skämtar eller inte. Fast det vet förstås inte jag heller.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: