söndag 4 november 2007

Uppdaterade morgonrutiner

Sen jag blev singel har min morgonrutin förändrats ganska mycket. Framför allt är det ingen rutin längre. Allt är mer avskalat och förenklat. När jag vaknar beror på vad som hände dagen innan ... eller kanske snarare kvällen innan. Ofta blir det någonstans mellan åtta och tio. Det första jag gör är att greppa i datorn för att kolla mailen och kanske skriva ett blogginlägg. Sen hasar jag mig upp, tar på mig shorts och t-shirt och drar undan gardinerna. Då är det bara att fästa blicken en bit bort och så ser jag hur dagens vindförhållanden ser ut. Har jag lektion direkt på morgonen brukar jag ta en tallrik vaniljyogurt med branflakes och nötter, för att sätta mig på cykeln och rulla ner till centret. Har jag ingen lektion kanske det blir frukost med Sjoukje och Taro nere på Black Velvet. Breakfast special är standardvalet: två skivor bacon, två stekta ägg, två toast, samt lite marmelad och ost.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: