lördag 10 november 2007

På knarkfest med Billy

Jag var på Kaktus. Det var sent. Jag började bli trött och kände att det var dags att gå hemåt, när jag blir istället dragen i armen.

- Nu ska vi på efterfest, du får skjuts hem efteråt.

Jaha, tänkte jag. Då var det bara att följa med. Vi körde helt fel riktning och jag undrade vad som var på gång.

- Vi ska hämta Billy!
- Billy? Vem är det?
- Scch! Vi ska köpa gräs.

Vi körde in i ”The colored area” och stannade utanför ett hus, ur mörkret dök en svart man upp. Det växlades några ord på afrikaans, mannen försvann iväg, kom tillbaka med ett paket och bytte det mot pengar. Det hela kändes mycket olagligt, mycket gangsta och lite som på film. Sen körde bilen i rätt riktning.

Jag tog en öl, sjönk ner i en soffa och tittade på när det började rullas jointar. Jag lutade mig tillbaka … blundade … och somnade. Några timmar senare vaknade jag och knarkfesten var slut. Det var dags att åka hem.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: