söndag 11 november 2007

Om att följa med en sydafrikansk tjej hem

Under onsdagskvällen rycker hon tag i mig och säger:

- Jag vill att du följer med mig hem efter min födelsedagsfest.

Jag förstod inte riktigt så hon drar mig ut från Kaktus och upprepar vad hon sa tidigare, och lägger till:

- Men hey, inga förpliktelser … det kommer att bli kul.

Jag gillar kul. Hon är både rolig och ser väldigt bra ut så jag svarar okej.

På kvällen kommer hon och hämtar mig till sin fest. Det dricks sanslösa mängder champagne, inte surfchampagne denna gång utan riktig. Sen fortsätter den sydafrikanska sprithetsen på Kaktus. Jag vimlar runt på stället, men efter ett tag börjar jag undra vart hon tagit vägen. Till sist hittar hennes kompisar mig och tar med mig ut till bilen. Där ligger hon helt utslagen i baksätet.

Vi skjutsar henne hem och jag bär in henne till hennes säng. Där lämnar jag över ansvaret till hennes väninnor, medan jag går tillbaka till Kaktus. Men jag vet inte om jag tyckte att det var så värst kul … snarare lite underligt.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: