torsdag 29 november 2007

Sydafrikanska pärlor

Mamma och Pappa ringde och berättade att de kommer ner. Även om vi inte träffas speciellt ofta har de fortsatt att vara den tryggaste punkten i mitt liv, långt efter det att jag flyttade hemifrån. Så jag ser verkligen fram emot att få hänga lite med dem i januari. Kanske ta med dem till Tulbagh och Saronsberg. Kanske upptäcka lite andra läckra vingårdar. Kanske åka den där Garden Route, vägen mellan Mossel Bay och Port Elizabeth som tillsammans med Krugerparken ska vara Sydafrikas två främsta turistattraktioner. Fast personligen tror jag att en lördagskväll på Flamingo Palace i Langebaan också borde upp på listan över Sydafrikas främsta turistattraktioner. Till dess får vi väl se detta nattklubbsfenomen som en oupptäckt folkloristisk pärla. Fast jag är inte helt säker på att Mamma och Pappa uppskattar den sortens etnografiska pärlor.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: