torsdag 29 november 2007

Om att komma ut ur garderoben

Innan jag går ut på stranden använder jag Island Tribes clear gel, spf 40, i ansiktet. Sedan tar jag Island Tribes clear gel spray, spf 34, på hjässan och händer. Kontinuerligt bättrar jag på läppar med Island Tribes lipbalm, spf 15. När jag kommer tillbaka från stranden duschar jag och smörjer sen i mig med en fuktighetsbevarande lotion, samt en fetare kräm för händerna. Totalt har jag alltså fem olika krämer i min väska.

Jag har köpt ovanligt mycket kläder på sistone. Jag har t.o.m. köpt en märkeshandduk - från Quiksilver såklart. Mina två senaste T-shirtar har sirliga silvertryck som lyder Quiksilver och Rip Curl. Med hänsyn till deras glitterhalt tror jag att de borde definieras som Bling. Som grädden på moset har tjejer börjat fråga mig om deras klädsel ser ok ut.

Jag har funderat och funderat på vad alla krämer och allt bling betyder, men kan inte komma på något annat än jag förmodligen har blivit metrosexuell. Men kan vara metrosexuell och bo i en liten sjabbig lägenhet i en liten surfhåla? Ska jag berätta för mina föräldrar? Hur outade sig David Beckham, Robbie Williams och Jude Law som metrosexuella? Och så det jag undrar allra mest just nu: måste jag verkligen skaffa en diamant i örat?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: