måndag 12 november 2007

Kulinariskt dilemma

Det låg en mycket trött stämning över Casa de Kelby & Johan. Efter två dagars intensivt kajtande , undervisande och festande, var energinivån långt under existensminimum. Jag ålade mig upp ur soffan och kollade kylen. Den var så tom att man i princip kan kalla det vakuum. I skafferiet hittade jag spagetti och varma koppen. Det borde gå att skapa en pastarätt av det, så började koka vatten. "What you're up to?", hörde jag från soffan. "Making a pasta", svarade jag. Kelby såg mycket fundersam ut och utbrast: "Of what?". Jag berättade om min plan, vilket inte gjorde honom mindre fundersam. Efter ett tag sken han upp igen och sa: "Hey, why don't we order a take away pizza?"

Min nya kompis Kelby må vara ung, men dum det är han verkligen inte.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: