lördag 1 december 2007

Slut på vuxenpoäng

Ett tag trodde jag faktiskt att jag höll på att bli mogen och förståndig. Men nu sitter jag här med fysiska bevis på att så inte är fallet. Bevis som dessutom är enormt svåra att argumentera emot. Bevis som också förmodligen indikerar att jag har en mycket lång väg kvar.

Vi kör lite för långsamt till Kaktus. Bilen kryper fram i kanske fem eller tio km/h. Jag har ingen aning om varför, men tänker att det går så långsamt att jag nog kan hoppa av i farten. Jag öppnar dörren, känner lite på hastigheten och bestämmer mig för att det nog går för fort. Men så hör jag Kelby bredvid mig: ”Yeah man, you can do it!”
Av någon underlig anledning räcker det för att ändra mitt beslut, jag tar sats, glider ut, men mina fötter glider in igen. Jag hör en duns, jag ser hur bilen hoppar till och jag känner en brutal smärta i min vänstra fot. Inne på Kaktus blir jag sittande med en ispåse runt foten. Till slut tröttnar jag på att sitta och bli serverad drinkar, men eftersom jag känner mig lite generad över det inträffade, så frågar jag inte någon om skjuts utan går hem.

När jag vaknade i mors låg bevisen för min bristande mognad och förståndighet serverade längst ner i sängen. Där låg en röd och svullen fot som helt saknade något slags funktionell förmåga. Om jag mot förmodan hade några vuxenpoäng kvar, är de definitivt förbrukade nu.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

3 kommentarer:

tenah sa...

Du är galen, Johan! men du verkar ha kul ändå=)

Hoppas att allt är sweet därborta!

Johan Ekroth sa...

Äh sluta! Smickrare där ... klart det är sweet :-)

Anonym sa...

Hahaha synd att du inte fick med det på film...