söndag 24 juni 2007

Vågtävling hela dagen

Dagen började segt, jag fick inte sova åtta timmar, vilket alltid gör mig kinkig. Drog ner till tävlingsstranden och fick veta att inga tjejer skulle ställa upp. Trist! Jag tänkte anmäla mig ändå och köra med killarna, men så dök coach John och sa att det var bara att glömma med mina revben och bara några veckor till touren. Jag övervägde det. Sen anmälde jag mig. Jag blev dessutom bjuden på halva avgiften av arrangören. Tävlingen gick bra tyckte jag. Första heatet försökte jag få lite radikala åk ner över vågorna (som var pyttesmå). Domarna var nog inte helt med utan blev impade av toeside, healside, toeside, smack - på vågor som inte fanns. Jag satt och kollade på heaten efter mig och begrep mig inte på deras bedömningsgrunder. Helt plötsligt skulle jag upp för semifinal. Då åkte jag så som det verkarde som domarna ville ha det, toeside, healside, toeside, smack. Jag tyckte jag rockade fett. Det verkade inte domarna tycka och tävlingen var över för mig. Jaha. Som enda tjej finns det dock en hel del tröst att få. Det blir ingen pokal såklart, men jag har hört dem kalla mig campeona och Johan har sagt att de sa att det finns pris till mig... Priset ska vi gå och hämta på Jeip nu. Och så ska vi festa förstås. Imorgon lovar jag att vila även om det är feta vågor och passaden dundrar på.

Inga kommentarer: